Start seizoen 2018-2019

door Lars Dam Laatste wijziging: 2019-06-10T20:08:38+00:00
We zijn officieel begonnen met het nieuwe seizoen.

We zijn officieel begonnen met het nieuwe seizoen. Vorige week al een inkom avond met een mini toernooi. Vandaag met de indeling over de lesgroepen en de interne competitie (IJC) groepen. We beginnen met twee speel (IJC) groepen, maar verwachten lopende het seizoen een derde groep te starten,

We hebben gecontroleerd of er leden een nieuwe werkboekje nodig hadden. Zij hebben deze ook gekregen. Mocht iemand een boekje uit en nagekeken laten hebben dan mag je een nieuw boekje vragen.

We hebben eind van het vorige seizoen klokken en een digitaal speelbord aangeschaft en gaan nog een kast en extra borden/stukken aanschaffen.

We hebben Jasper gelukkig weer terug. Welkom Jasper! Jasper is lid geworden en gaat ook (een deel) van de training op zich nemen. Dit is goed nieuws, want zo kunnen we de groepen klein houden en daarmee beter aanbod voor de kinderen bieden.

Dit seizoen wordt weer een jaar met leuke evenementen. Er komt weer een schoolschaaktoernooi aan. Meer nieuws hierover kun je spoedig verwachten. Ook spelen enkele leden in de landelijke JCC-C (Jeugd Club Competitie) competitie, waar we ons als Stelling voor hebben geplaatst. Dit jaar is een vernieuwde PJK (Persoonlijke Jeugd Kampioenschappen). En er zijn natuurlijk weer genoeg IJSCO's (Interregionale Jeugd SChaak Competities) dit seizoen.

Genoeg keus. Het belangrijkste is dat de leden plezier in schaken hebben en door in de les goed op te letten, in het werkboek te oefenen interne partijen te spelen en eventueel externe partijen te spelen zichzelf kunnen verbeteren in hun spel.

Wij hebben er al trainers en bestuur zin in.