Geslaagde voorronde

door Lodewijk Entrop Laatste wijziging: 2019-06-10T20:02:59+00:00
Op 28 oktober vond de voorronde van het schoolschaaktoernooi plaats van de gemeente Renkum op het Dorenweerd.

Op het toernooi waren er 23 deelnemers. Dat is iets minder dan de 26 kinderen die er vorig jaar waren. Het niveau was echter niet minder hoog. Het niveau was zelfs heel erg hoog in vergelijking met de andere jaren. Ook waren er weer genoeg kinderen die niet op een schaakclub zitten, maar toch behoorlijk konden meekomen met kinderen die wel op de schaakclub zitten. Uiteindelijk ging de winst in de onderbouw naar Femke Frankema en in de bovenbouw was de 3e prijs voor Thomas Berendsen, de 2e prijs ging naar Karsten Dam. De schoolschaakkampioen van het seizoen 2017-2018 is dit jaar Pjotr Dam.

Alle scholen mogen een team afvaardigen voor de finale die gespeeld wordt op 11 november 2017. In de finale is het niet meer een individueel toernooi, maar strijden de scholen tegen elkaar om de beste school van de gemeente Renkum te worden. De winnaar van het seizoen 2015-2016 en van het seizoen 2016-2017 was de Marlijn. Kunnen zij de titel ook dit jaar binnenhalen of is er een andere school die in staat is hen voor te blijven?