Eerste IJSCO bekers voor De Stelling

door Lars Dam Laatste wijziging: 2019-06-10T19:41:43+00:00
De eerste IJSCO bekers voor de stelling

Op de eerste IJSCO van dit seizoen - de Olympus IJSCO in Arnhem Zuid bij schaakvereniging De Toren heeft schaakvereniging De Stelling een verpletterende indruk achter gelaten.

De afvaardiging bestond uit Pjotr Dam, Staf Borghs, Matthijs Brons en Karsten Dam. Pjotr heeft al meer toernooien gespeeld en speelde dus al tegen heel wat sterkere tegenstanders. Karsten heeft een enkele toernooi gedaan. Voor Matthijs en Staf was het de allereerste keer,

Pjotr speelde in groep F. Staf, Matthijs en Karsten speelden in groep J.

Pjotr won van Leon. Staf won van Lyanne. Matthijs won van Jelle. Karsten won van Wasim. Na de eerste ronde hadden ze alle vier hun partij gewonnen!

Pjotr had vanwege tijdnood tegen Sjoerd niet de mogelijkheid zijn tweede partij naar zich toe te trekken en verloor. Staf won ook zijn tweede toernooiwedstrijd. Dit keer tegen Elijah. Verder verloor alleen Matthijs die tegen Karsten moest spelen.

In ronde drie wonnen alle drie de jongens in groep J. Staf speelde tegen Jelle. Karsten speelde tegen Anna Linde. Matthijs speelde tegen Sjoerd. Pjotr speelde remise tegen Bart in een weggegeven pad.

In ronde 4 verloor Pjotr helaas weer. Ditmaal tegen San Tuan. Daarentegen verloor alleen Staf van Karsten. En won dus ook Matthijs weer. Ditmaal tegen Wasim.

In ronde 5  had Pjotr weer niet het punt binnen kunnen halen. Hij speelde tegen Lars. Het was duidelijk niet zijn dag vandaag.In groep J echter wonnen alle jongens hun partijen weer. Karsten had een soepele partij tegen Lyanne. Matthijs haalde zijn punt tegen Rick. Staf haalde zijn punt tegen Sjoerd.

In ronde 6 speelde Pjotr een remise tegen Len. Staf verloor helaas zijn wedstrijd tegen Wasim. Matthijs bood remise aan tegen Anna Linde, dat ze geaccepteerde. Heel sportief was dit niet, want Matthijs stond op moment dik achter. Karsten won zijn partij van Elijah.

In ronde 7 had Pjotr een bye en was klaar ben zijn toernooi. In een rechtstreeks duel tussen Matthijs en Staf won Matthijs. Karsten won zijn partij tegen Jelle.

In ronde 8 liet Karsten een steekje vallen tegen Rick. Hij maakte met een gewonnen stelling per ongeluk pad. Dus remise voor hem in deze ronde. Staf verloor zijn partij tegen Anna Linde. Matthijs won van Lyanne.

In de laatste ronde won Staf netjes van Rick en Matthijs van Elijah en Karsten van Sjoerd.

Een tijd lang stond het in poule J één, twee en drie voor SV De Stelling

De eindstand in poule J:

naam vereniging rating Plaats
Karsten Dam de Stelling+R-lid 132 1
Anna Linde van Dorp * Caissa Elburg+R-lid 106 2
Matthijs Brons de Stelling 100 3
Staf Borghs de Stelling 110 4
Jelle van Mullekom Wageningen 130 5
Wasim Ammak de Toren 100 6
Elijah Sampson de Toren 130 7
Sjoerd Loonen de Toren 140 8
Rick Wellink -Arnhem 100 9
Lyanne Leisink * de Toren 126 10

Karsten greep de eerste plaats in poule J, met maar liefst 8,5 punt uit 9. Matthijs greep de derde plaats met 6,5 punt uit 9. Staf behaalde een knappe 6 punten uit 9. Zowel Karsten als Matthijs kregen een beker uitgereikt. Staf kreeg net als Karsten en Matthijs wel een medaille.

Karsten en Matthijs

De eindstand in poule F:

naam vereniging rating Plaats
Lars Molema Meppel 370 1
Len Roothaan Wageningen 373 2
San Tuan Trinh Wageningen 355 3
Leon van den Berg Meppel 349 3
Sjoerd Vosselman Bosch de Elster Toren 351 5
Bart van Enckevort Tornado 353 6
Pjotr Dam de Toren+de Stelling 379 7
Julian van Meegen de Toren 373 8

Pjotr is dus 7e in zijn poule geworden. Niet het verwachtte resultaat. Zo zie je maar dat je ook je dag moet hebben.

Het was een lange dag, maar wel een succesvolle! En volgens mij smaakte dit wel naar meer! ;-)